top of page

פתאום היא מתבגרת


היא מתבגרת ומתחילה להסתכל על עצמה אחרת.

פתאום, כל מבט מול הראי מגלה בפנייה שינוי נוסף. בין אם זה בפנים או בגוף, בעיניים.

השינויים האלה והגילוי שלהם מביאים איתם שיח פנימי חדש. בליל מחשבות שלא הכירה קודם.

פתאום האף אולי נראה גדול יותר והבטן קצת יותר נפוחה, השיער מתולתל מידי ובכלל, מה זה החצ’קון הזה שיצא לו פתאום על הלחי?

בלי שליטה, השינויים האלה מערערים ומעצבים מחדש את הדימוי העצמי שלה. פתאום מי שהיא חשבה שהיא עד היום כבר לא ממש נראית דומה. יש לה תובנות חדשות על החיים אם הדימוי העצמי שלה גבוה, אם הדימוי העצמי שלה קצת יותר נמוך- היא ככל הנראה תהי עסוקה בהישרדות חברתית. היא נצמדת לדמות חזקה אחרת, מרָצה, “זורמת” וסיכוי גבוה שלא תזכור כבר מה היא רוצה לעצמה.

אל תדאגי, היא לא לבד.

פתאום מחשבות של רווח ומחיר עולות לה בראש. אם היא חוברת לדמות החזקה, מה המחיר שהיא משלמת? ואם היא לא חוברת אליה, תישאר לבדה?

כשהיא מתבגרת יש שלושה תחומים משמעותיים שמשתנים בחייה ומשפיעים רבות על האישיות שתעצב לעצמה כבוגרת.

הדימוי העצמי שלה, כאמור, מתעצב מחדש, השינויים הפיזיים והנפשיים שהיא חווה משנים רבות את הדרך שבה היא מביטה על הדברים שקורים לה, סביבה, ובכך על המציאות המשתקפת בעינייה.

הגוף משתנה לו אט אט, והיא ספק ילדה ספק אישה, שמה לב לקימורים החדשים, לחזה שצומח פתאום, אולי היא אפילו קיבלה כבר מחזור, והדרך בה היא רואה את הגוף שלה כבר שונה. הוא פתאום נראה אחרת, פתאום יש לא מעט דברים שחשבה שהם יפים ופתאום הם לא נראים לה כאלה.

דימוי הגוף שלה משפיע על הדרך בה היא מתנהלת מול עצמה, על השיח הפנימי שלה וכמובן- על אורח חייה. חוסר שלמות עם הגוף שלה עלול להוביל לאכילה רגשית יותר, דיאטות חוזרות ונשנות או חוסר אכילה בכלל.

שני האחרונים משפיעים באופן ישיר על הדימוי החברתי. איך היא רואה את עצמה מול עצמה ומול האחרים. די במילה אחת שלא נשמעה לה טוב וכבר מגיע לו בליל מחשבות שמתאר בצורה נהדרת ומדויקת, כמובן, כמה היא פחות טובה, או שמשהו לא בסדר עם מה שאמרה/לבשה/עשתה. וכך היא מתנהלת חברתית, מושפעת ממילים הנזרקות לאויר ע”י החברים לכיתה/לחוג/לתנועה. לפעמים היא נכנסת למערבולת של מחשבות לא נעימות ממילה אחת שנזרקה לעברה ולפעמים לא.

היא חושבת שזו רק היא, היא חיה את החוויה הסובייקטיבית שלה בעוצמות אדירות, בלי לדעת שאצל כולן זה כך.

ואת, אמא שלה, שרק אתמול ליווית לכיתה א’, לא תמיד יודעת איך ללוות, להכיל, לחזק ולתמוך בה, לא תמיד היא נותנת בכלל להתקרב.

בדיוק בשביל זה אני כאן, להעניק למתבגרת שלך גישה חיובית יותר לחיים. הבנה שכל החוויות שהיא חווה הן רק חלק מבניית הזהות שלה ויהפכו עם הזמן להיות חלק מהדנ”א האישיותי שלה, הן מה שיהפכו אותה למי שהיא ויעצבו את הדרך בה היא תביט אל העולם, מתוך הנאה, השראה וקבלה עצמית. ההיכרות עם האיכויות שלה תעניק לה עמוד שדרה יציב להתמודד עם סיטואציות שונות בעתיד והכלים הפרקטיים שתקבל ישנו את דרך החשיבה שלה לדרך מעצימה ומקדמת יותר.

אז בין אם בליווי אישי ובין אם בסדנאות השונות, אני כאן. בשבילה ובשבילך. לקבלת תרגילים אימוניים פרקטיים שיעצימו אותה כנסי לכאן

המתבגרת הפרטית שלי ואני. זוהר יעקב אימון מתבגרים


18 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page