top of page

שנה חדשה בפתח ומי תהיו בה?


לקראת השנה החדשה הבאה עלינו לטובה, אני קוראת לכם לעצור לרגע ולהתבונן.

אז נכון שחודשיים שלמים התבוננתם על הילדים מטפסים על הקירות, על עצמכם יוצאים מהכלים כי יש לחץ אטומי מהעבודה (דווקא ביולי אוגוסט), על ההוצאות שתפחו ומה לא?

הפעם אני מבקשת מכם להתבונן לרגע מהצד על עצמכם. אילו הורים אתם? עוטפים? אוהבים? מדרבנים? דוחקים? "חופרים"? עסוקים? מעבר לזה, אני קוראת לכם להתבונן על המסר שאתם מעבירים לילדים שלכם. בשפת הגוף, בטון הדיבור, בתשומת הלב לתשובות שאתם משיבים להם, בדרך בה אתם רואים אותם. פשוט להביט על עצמכם מהצד.

דווקא עכשיו, דווקא היום, כשאנחנו בפתחה של שנת לימודים חדשה ומעבר לזה, בתקופה של חשבון נפש, אני מבקשת שתעצרו ותדייקו. תדייקו מי הם ההורים שאתם רוצים להיות. הורים שתומכים? נמצאים שם עבור הילדים שלכם לא משנה מה? אולי הורים אסרטיביים יותר? מה חשוב יותר- ציונים או ערכים? איזה מסר אתם רוצים להעביר לילדים שלכם?

הילדים שלנו מהגיל הרך ועד לגיל ההתבגרות המאוחר (ואף מעבר לזה) משקפים לנו את מי שאנחנו. את המסר שאנחנו מעבירים להם. ככל שהם גדלים השיקוף עובר בדרך יצירתית יותר ומאתגרת ולנו ההורים קצת יותר מורכב להבין. כשאתם מתבוננים בילדים שלכם, אתם בעצם מתבוננים בעצמכם. בהורים שאתם. וברגע שתלמדו את השפה תבינו שאפשר ללמוד מהילדים שלנו כל כך הרבה בעזרת השיקוף הזה. אנו יכולים להבין מה הילד מקבל מאיתנו וכל הזמן לכוון את המסר לכיוון הרצוי לנו.

אז מה אני בעצם אומרת?

הכינו לכם הסכם עם עצמכם לשנה החדשה!

מי תהיו השנה? חזקים יותר? רגישים יותר? אולי שמחים?

אילו הורים תהיו?

מה המסר שאתם רוצים להעביר לילדים שלכם?

תגבשו את כל הפרטים, קראו את מה שכתבתם, תסמנו, תדגישו או אפילו תקשטו. תקראו את זה בעוד חצי שנה ותסמנו, מה הצליח לכם ומה דורש כיוון מחדש.

הכתיבה וההתכווננות מהווים כבר את הצעדים הראשונים להצלחה ולהגשמה. מי יודע? אולי מכאן אתם תרוויחו תחושת שלמות עם ההורים שאתם והילדים ירוויחו הורים שמעבירים את המסר המדויק, שלמים וברורים.

המלצה: תציעו גם למתבגרים שלכם לעשות הסכם עם עצמם ולכתוב מי הם יהיו בשנה הקרובה.

שתהיה שנת הגשמות,

זוהר


18 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page