top of page

משבר אמצע החופש


משבר אמצע החופש? הנה חיזוק קטן להמשך!💪

אוטוטו סוגרים כבר את חציו הראשון של החופש גדול, וייתכן שאתם, או הילדים המתבגרים שלכם שואלים את עצמכם "איך ממשיכים מכאן?"

להם משמעמם, לכם נגמרו הרעיונות...ויש עוד חודש שלם.

המתבגרים מתעוררים להם בצהריים, מדדים למטבח לנשנש משהו ופניהם בכיוון ישיר לאיזשהו מסך מולו יבלו בשעות הקרובות או מקסימום יעברו למסך אחר.

נשמע מוכר?

אנחנו חיים בתקופה מעניינת, אם אנחנו כמתבגרים היינו צריכים לחכות בציפייה שבוע שלם (!!!) לצפות בפרק הבא של בברלי הילס או מלרוז פלייס, חברים או אפילו מרקו..

הרי שהיום ניתן לצפות בכל הפרקים של כל הסדרות בצפייה מרתונית, וגם אחרי שסיימת לצפות בכל חמש עשרה העונות של סדרה מסוימת, אתה כבר מחפש להשקיט את "הרעב" בסדרה נוספת, בצפייה מרתונית כמובן.

כל זאת ועדיין לא דיברנו על משחקי המחשב למיניהם...

אז מה עושים עכשיו?!

יכול להיות שזה הזמן לרענן קצת את חוקי הבית, ולערוך איפוס מחדש.

איך?

🤝ראשית אני מציעה לדבר על זה, קודם ביניכם לבין בני זוגכם. גבשו עמדות אחידות ואז גשו לדבר עם המתבגר.

ספרו לו על העמדות שלהם לגבי הזמן שלו בחופשה, מה ההשלכות של צפייה ממושכת כל כך במסך (פיזיות, קוגנטיביות, חברתיות ועוד) ואל תהססו ממש לשאול את המתבגר שלכם, אילו פעילויות הוא היה רוצה לשלב בתכנון החופש.

תתפלאו, אך יכולות להיות להם תשובות מעניינות מאוד. תגיעו לעמק השווה בנוגע לשעות המסך והפעילויות.

🤝אחרי שדיברתם והתייעצתם איתם, בנו ממש לוח תכנון ובו שבצו את הפעילויות שהסכמתם עליהן כמו ללכת לבריכה/ לים, לקולנוע, לשחק כדורגל/כדורסל/כדורעף, לטייל בקניון, לקבוע עם חבר לגלידה ועוד שלל רעיונות.

כמובן שאתם יכולים לשלב סדנאות למיניהן לפי תחומי העניין של המתבגרים (ויש סדנאות כמעט בכל תחום!). בתחתית לוח התכנון חתמו אתם והמתבגר ותלו אותו על המקרר או במקום מרכזי אחר.

*לוחות תכנון תוכלו למצוא ברחבי הרשת, די בחיפוש קל בגוגל ותקבלו תוצאות רבות.

רגע לפני שאתם רצים לתכנן!

אולי מהפוסט נראה שהכל יכול להיות אידיאלי וברגע שתפעלו כך התוצאות מגיעות כמו קסם, יכול להיות שכן אבל לא בהכרח.

אני מאמינה שאם תכבדו את המתבגר שלכם, תדברו איתו כמו אל מבוגר שדעתו נחשבת, שהוא יודע ויכול לקחת אחריות על עצמו כך הוא גם יפעל, בבגרות ורצינות, אך זה עניין של תהליך.

זו הזדמנות מעולה להתחיל את התהליך הזה בו אתם מביטים בו אחרת, בצורה שתקדם אותו, תכבד אותו ויותר מכל, תעניק לו את הידיעה שרואים אותו ואת דעותיו.

שיהיה המשך קיץ בטוח והנה עם המון רעיונות וחוויות!

זוהר

.


4 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page