top of page

איך נרוויח כמה שיותר מזמן המשחק עם הילדים?


בתוך השגרה היומיומית והתובענית אותה אנו חווים, מציאת זמן איכות עם הילדים שלנו לא תמיד ראשונה בסדרי העדיפויות וגם אם מצאנו עצמנו יושבים ומשחקים עם הילדודס, המחשבות שלנו מתרוצצות בין מה שהיה היום בעבודה לבין המשימות שעוד מצפות לנו.

זמן איכות יכול להתבטא במגוון פעולות שאתם עושים עם הילד במשותף- ומחקרים הוכיחו שדי ברבע שעה של נוכחות מלאה כדי שהילד ירוויח את המיטב מהזמן המשותף הזה.

משחק הוא בילוי נהדר לזמן איכות בעיקר כשהוא מעניק לנו הצצה לעולמו הפנימי של הילד. משחק שמעורר שיתוף הדדי (כי גם ההורה צריך להשתתף במשחק ולשתף) יוצר קרבה עמוקה בין ההורה לילד ופותח ערוצי תקשורת חדשים.

אספתי לכם כמה נקודות חשובות בעזרתן תרוויחו כמה שיותר מזמן המשחק-

שחקו איתם בנוכחות והנאה-

כשאתם נהנים הילדים שלכם מרגישים את זה ומשוחררים יותר, אתם נוכחים יותר ושמים לב לפרטים קטנים שלא תצליחו לראות כשאתם עסוקים בדברים אחרים, כלומר- הרווח הוא כפול! גם אתם משוחררים ונהנים וגם הילדים. כמו כן, כשאתם בנוכחות מלאה איתם נצרבות להם בזיכרון חוויות חיוביות ומעצימות.

בואו ממקום מקדם ולא שופט!

לא פעם אנחנו מצפים מהילדים שלנו לעשות הרבה דברים שלא תואמים לגילם או לחילופין, לא קשורים למציאות הקיימת. לא פעם אנחנו מבלים את הזמן איתם בהערות של "למה אתה ככה? למה עשית את זה, או את זה?" וכו'. כשאנחנו משחקים איתם לא פעם אנחנו עסוקים ב"תשב ככה" או "למה אתה קופץ כל הזמן?" ש-ח-ר-ר-ו-! תנו להם להיות הם, אל תעירו, תשפטו, תשאירו את הביקורת בעבודה ופשוט תהיו עם הילדים שלכם!

לילדים יש את היכולת הפשוטה להיות הם בלי מסכות או תהיות של מה יגידו/ יחשבו שמגיעות מאוחר יותר. תנו להם להיות שם ואתם תזכו בגדול.

שאלו את השאלות הנכונות, או במילים אחרות- תחפרו

כשמשחקים במשחקים השונים (בין אם משחקי קופסא ובין אם משחקי הרכבה) תשאלו אותם שאלות. תחפרו. אם הם שואלים אתכם משהו, השיבו להם בשאלה. השאלות הן כלי מעולה שנותן לנו הצצה לעולמם הפנימי, לדרך החשיבה שלהם, לאסטרטגיה בה בחרו לפעול ולתחושות שלהם. דוגמא לשאלות: למה בנית דווקא את זה? איך אתה אוהב להרכיב את הפאזל? (קודם המסגרת ואח"כ התוכן או לפי הדמויות? וכו'), במשחקי קופסא נשאל למה בחרת דווקא בדרך הזו? כך נוכל להכיר את האסטרטגיה בה פועל הילד שלנו, לחקור אותו על הדרך מה גרם לו לפעול בצורה זו או אחרת וללמוד להכיר אותו טוב יותר.

שימו לב לילדים

כשאתם משחקים עם ילדיכם שימו לב בבקשה. שימו לב לשפת הגוף שלהם, הם מכווצים אל מול האחים / החברים ששותפים במשחק או להיפך? שימו לב לתנועות קיצוניות, לסף הסבלנות, שימו לב לשינויים בטון הדיבור, למצב הרוח שמשתנה עם השאלות או עם הלך המשחק. לעיתים ילדים לא משתפים אותנו בכל החוויות שלהם והדברים מתבטאים בשפת הגוף ובתגובות שלהם לסיטואציות שנוצרות תוך כדי משחק.

לסיכום, זמן איכות הוא חלון זמן חשוב ביותר ליצירת יחסי קרבה עם הילדים, להעצים אותם, לתרום לדימוי העצמי שלהם ולתחושת השייכות.

את חלון הזמן הזה חשוב לנצל בצורה המיטבית ולהשקיע באיכות שלו (וכאן יש לציין שאיכות אינה נמדדת בכסף). משחק הוא דרך נפלאה לנצל את חלון הזמנים ובעיקר משחקים חווייתיים העוסקים ברגש ,שיתופיות והקניה.


11 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page